Eerste Stagedag... Infantschool - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Michelle Souljé - WaarBenJij.nu Eerste Stagedag... Infantschool - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Michelle Souljé - WaarBenJij.nu

Eerste Stagedag... Infantschool

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Daar ben ik weer!

Vandaag was mijn eerste echte Engelse stagedag. Ik was natuurlijk dood zenuwachtig, maar gelukkig ga ik samen met Kristel naar dezelfde stageschool met de bus. Om 08:00 bovenin de dubbeldekker, here we come!

We kwamen de school binnen en moesten ons meteen inschrijven (want je bent de eerste dag nog een bezoeker). We kregen ook meteen een rondleiding van de directeur, hij was formeler dan we gedacht hadden! Daarna werden we naar onze klassen geleid. Ik zit bij level 2, of terwijl groep 3 in Nederland bij Mister Simon. Een hele aardige leerkracht die net afgestudeerd is. In elke klas is er ook een klassenassistent aanwezig.

De klas en trouwens de hele school zag er echt fantastisch uit. Er hangen geplastificeerde letters en platen aan de muren en alles ziet er gewoon heel verzorgd uit. Ze steken hier echt werk in het aankleden van de klas. Ik werd voorgesteld aan de klas als Misses Souljé. Wat nog best lastig uit te spreken is voor de kids :P

De lessen waren heel speels en ik stond er verbaasd van hoeveel de kinderen al wisten. De meeste kinderen konden al lezen en sommige zelfs al heel vlot (en dat voor begin groep 3!). Ze beginnen hier ook al heel jong met lezen. Alles werd gedaan dmv. spelletjes en met leuke materialen. Echt heel leuk om mee te maken.

Tijdens de lunchpauze was er wel een cultuurshock! Bijna iedereen eet hier chips bij de lunch. Er zat zelfs een klassenassistent die chips op haar broodje at!! BIZAR

Daarna werd er nog even gehamerd op de schoolregels. Ik heb een heel boekje mee naar huis gekregen met alle regels van de school. Ook heb ik 3 verschillende A4tjes moeten tekenen dat ik alle regels accepteer.

De kinderen zijn trouwens wel echt schatjes! Allemaal in van die cutie uniformpjes haha. Ze hebben ook echt Engelse namen zoals Charlie, Lilly-bee, Bethany en Meggan. Ze luisteren ook echt veel beter dan Nederlandse kinderen! Je hoeft maar 1 keer te waarschuwen en ze doen meteen wat je zegt! Nouja let's say most of the time ;P

Tussen de middag eten ze hier trouwens niet allemaal warm. Ze eten ook gewoon broodmaaltijden. Als ouder kun je kiezen: of brood mee van huis of een warme maaltijd. Wij als leerkrachten eten gewoon brood in de lerarenkamer.

Kristel en ik voelen ons wel meteen betrokken bij het team. Elke maandag (als het nuttig is voor ons) mogen we bij de vergadering zijn en voor volgende week vrijdagavond zijn we uitgenodigd om mee te gaan naar de pub met het team! Dus we voelen ons wel welkom :)

Het is alleen wel wennen hoor, zoveel Engels om je heen horen is zo vermoeiend. Je moet je echt focussen op wat er gezegd wordt, want het gaat zo ontzettend snel allemaal! Ben ook echt doodop :P Ik ga zo een serie kijken in mn huispak en dan lekker op tijd naar bed!

Doeeeeegg!! x



  • 13 September 2012 - 11:56

    Allard The Carpenter:

    Yes yes, dis sound goot say. I sink you are heving a goot tijm or not? I will keep you in the holes! Enjoy!

  • 13 September 2012 - 18:14

    Michelle Souljé:

    Very funny though :P

  • 16 September 2012 - 10:38

    Pa:

    Hey Chel,

    Het is dus best anders dan bij ons, leuk om te ervaren, toch?
    En natuurlijk super voor je Engls, je zult zien dat je op en moment de zinnen anders gaat bouwen (ik moet altijd weer wennen als ik terugkom)!
    Hoe is de pub? En al wezen stappen?
    Vandaag maar proberen te skypen!
    Ik ga na het avondeten naar Luxemburg.

    Xx, Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Minor Early English @ Nottingham

3 maanden naar Engeland --> Nottingham!

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Less than 2 weeks..

13 November 2012

Familie weekend

02 November 2012

Happy halloween!

20 Oktober 2012

HALF TERM !

01 Oktober 2012

Monday, a new week
Michelle

Hi people! Ik studeer aan de PABO te Dordrecht. Voor mijn studie reis ik naar Engeland (Nottingham) om hier te werken aan de minor Early English. Ik verblijf hier 3 maanden! Op deze site laat ik weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal in Nottingham beleef. Lots of love, ♥ Michelle.

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 6265

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 09 December 2012

Minor Early English @ Nottingham

Landen bezocht: