De beruchte dag 1 - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Michelle Souljé - WaarBenJij.nu De beruchte dag 1 - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Michelle Souljé - WaarBenJij.nu

De beruchte dag 1

Blijf op de hoogte en volg Michelle

08 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Daar ging ik dan, bepakt en bezakt met 2 loodzware koffers en 1 stuk handbagage de bus in gisteren om 20:30. Afscheid genomen van mn lieve familie en mn best friend Syllie die mee was. Ik zat weer eens ver over mijn koffergewicht heen, maar dat kon de buschauffeur niet boeien, die mocht niet tillen van de arts! Ik reisde samen met Kristel en Fiona. Wel leuk wat voor types er in zo'n bus zitten. Er was een stel die op weg was naar een teddyberenbeurs in Londen?! Hahaha.

Alles leek allemaal prima te gaan, de bus arriveerde in Calais om 02:00 en we moesten gecheckt worden op verboden middelen (Nederlanders hé). En wat BLEEK NOU... toen er een blonde versie van Diesel de bus in kwam om te snuffelen in onze spullen, bleef hij warempel ruiken bij een of andere getinte knul! Dus wat denk je, wij allemaal de bus uit, koffers uit de laadruimte pakken en op naar de scanners. Nouja scanners, er stond werkelijk 1 poortje waar de hele bus 1 voor 1 doorheen moest zien te komen. Merde! Daar ging onze Ferry.

De jongen die werd besnuffeld door de Blonde Diesel hebben we niet meer gezien, ik denk dat hij souvenirs uit de koffieshop in zn koffer had zitten.

We moesten na de eeuwig duren check 1.5 uur wachten op de volgende Ferry.. Die ging om 04.30. AAAAH de vermoeidheid sloeg toe.

Maaar! Al met al zijn we na een brakke nacht aangekomen op Londen centraal, Victoria station. Heel leuk, ik herkende het nog van de meivakantie! De Engelsen zijn echt super aardig, onze koffers werden door gentlemen's de metro's en treinen in en uit gehesen. En zo vervolgde onze weg naar Nottingham.

We kwamen om 11:00 aan op Nottingham. Cor, onze Nederlandse begeleider in Nottingham kwam ons ophalen. Een hele aardige, vriendelijke man die onze koffers heldhaftig in de auto tilde en ons naar onze verblijfplaats reed.

En daar zit ik nu dus, achter mijn laptopje. In Cleaves Hall. Het studentenhuis ligt echt midden in de stad! Enorm gezellig, we waren meteen enthousiast!! Tegenover ons de Newlook, om de hoek de River Island, een grote Primarkt en ... een restaurant van Jamie Oliver!

We zijn met zn drietjes en Cor nog een drankje wezen doen op het terras, daar ontmoetten we ook zijn vrouw. Het was een heel warm ontvangst en ze drukten ons op het hart dat we met alles bij hun terecht kunnen en dat we ze altijd kunnen bellen. Cor begeleid me ook in mijn stage.

Vanavond gaan we met zn allen pannenkoeken bakken (Kristel, Fiona, Flora, nog 2 meiden die zijn aangekomen vandaag en ik). En daarna gaan we het stapleven van Nottingham verkennen. Kom maar op met de bruine kroegen!!! Zaterdagavond is zaterdagavond hé!

Tot zover even een verslagje van de eerste dag...
Ik ben nog een beetje aan het acclimatiseren hier, maar de eerste indruk is echt heel leuk.

Byebye Peeps!

  • 09 September 2012 - 12:08

    Tante Das:

    Heey chellie,wat leuk dat je een reisverslag schrijft dan kunnen we een klein beetje meegenieten! Tot gauw lieverd xxxxx

  • 09 September 2012 - 13:27

    Opa & Oma:

    Wij zagen gisteren op de TV de uitzending van the last proms.
    Toch een leuk land dat Old Brittain.
    Veel succes daar en tot horen/lezen.

  • 09 September 2012 - 17:47

    Michelle Souljé:

    Hahah jaa ik houd jullie op de hoogte hoor!

    Liefs xxx

  • 09 September 2012 - 23:23

    Bert:

    Elke avond is stapavond in Engeland vooral de maandag is goed studenten avond.
    Have fun!!

  • 10 September 2012 - 15:29

    Michelle Souljé:

    Haha oke thanks voor de tip Bert ;)

  • 29 September 2012 - 21:50

    Oma:

    Hallo meisje ik heb je verslagvan de beruchte dag gelezen
    Heel mooi hoor ben apetrots op je
    Ga zo door we houden je in de gaten
    Groetjes van oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Minor Early English @ Nottingham

3 maanden naar Engeland --> Nottingham!

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Less than 2 weeks..

13 November 2012

Familie weekend

02 November 2012

Happy halloween!

20 Oktober 2012

HALF TERM !

01 Oktober 2012

Monday, a new week
Michelle

Hi people! Ik studeer aan de PABO te Dordrecht. Voor mijn studie reis ik naar Engeland (Nottingham) om hier te werken aan de minor Early English. Ik verblijf hier 3 maanden! Op deze site laat ik weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal in Nottingham beleef. Lots of love, ♥ Michelle.

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 6267

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 09 December 2012

Minor Early English @ Nottingham

Landen bezocht: