Tot nu toe - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Michelle Souljé - WaarBenJij.nu Tot nu toe - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Michelle Souljé - WaarBenJij.nu

Tot nu toe

Blijf op de hoogte en volg Michelle

23 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Hallo allemaaaal !!!
Het is weer even geleden, maar daar ben ik toch weer haha. Het valt niet mee met een drukke stageweek en een weekend vol gezellige dingen doen met de meiden en lekker uitgaan!

De stage is nog steeds leuk. De kinderen kunnen mijn naam nu goed uitspreken hooray! Onze begeleider Cor heeft geregeld dat wij de vrijdag vrij zijn, dus ik hoef maar 4 dagen stage te lopen. Dat is echt wel een stuk beter, want ik moet ook nog een onderzoek gaan doen en wil natuurlijk nog wel wat tijd over hebben voor leuke dingen! Het onderzoek ga ik doen over het verschil in de hulp voor ‘speciale kinderen’ in Engeland en Nederland, zoals autistische kinderen of kinderen met een leerprobleem. Het is namelijk zo dat er hier een aantal best wel heftige gevallen op school zitten (met zwaardere vormen van autisme) waar dan een onderwijsassistent bij loopt de hele dag.
Ik heb ook met Kristel afgesproken dat ik 2 dagen in mijn klas ben (groep 3) en 2 dagen in haar klas (foundation, die zijn 4 jaar). Vrijdag was ik ook bij foundation en dat was wel even wennen hahah een klein kereltje moest nodig naar de wc, maar wist niet hoe hij zijn plassert vast moest houden! Ze zijn ook wel erg jong hoor. Ik heb hem toen maar een soort van instructies gegeven, ja wat moet je anders? Hahhaa, maar het was wel leuk hoor.
We gaan ook een project opzetten over Nederland binnen de school. We gaan dan ongeveer 2-4 lessen geven in elke klas over Nederland en mogen daar een display van maken in de grote hal. Een display is een soort groot, centraal bord waar werk van leerlingen getoond wordt aan de ouders. De displays zijn heel belangrijk voor een school, want het is echt een visitekaartje. We beginnen volgende week al met ons “Nederlandse” project!
Ze hebben hier trouwens ook veel assembly’s in de school. Eigenlijk wel elke dag. Dan komen alle klassen samen om iets ‘leuks, informatiefs’ te doen. Bijvoorbeeld yoga op maandag, wake en shake in de ochtend (op hippe muziek wordt er dan gedanst om wakker te worden), gastsprekers (mensen die bij de olympische spelen hebben gewerkt of politiemannen), mad science (allemaal spannende proefjes), zingen of een toespraak van de directeur (dat is elke vrijdag, maar dat is een beetje raar vinden wij, want dan wordt er echt gehamerd op de schoolregels en het is eigenlijk een beetje een Amerikaanse bedoeling).
Kristel en ik zijn vrijdag nog wezen borrelen met het hele team van de Westdale Infantschool! Dat was wel supergezellig en zelf de directeur had (jaaaja!) een spijkerbroek aan! Daarna zijn we zelf nog de stad in gegaan met de meiden. Uitgaan betekent hier echt helemaal los gaan. De meiden hebben superblote dingen aan en echt iedereen is bezopen! Het is wel lachwekkend eigenlijk :P Er zijn nu ook heel veel studenten, dus dat is leuk.
Verder zijn we nog uitgeweest, wat ook leuk is. Ik moet zeggen dat ik het zo druk heb dat ik niet eens de tijd heb om echt thuis te missen! Ik mis de familie natuurlijk wel en vrienden, maar het op mezelf ‘wonen’ en toch samen zijn met de meiden bevalt me echt uitstekend! Al heb ik nog steeds wel het gevoel dat ik een soort van op vakantie ben.. heel gek, met alles wat ik koop hier denk ik : past het nog wel in mijn koffer terug?

Engels volk is ook echt grappig. Ze zeggen achter alles cheers en je bent iedereen’s “love” , als je de bus in komt: Mornin love, als je boodschappen gaat doen: Hi love :P hahah, de Engelsen zijn wel leuk hoor!
Al met al ben ik blij dat ik hier ben!

Ik laat snel weer wat horen als ik wat shockend meemaak hahah, xxxx CHEERS

  • 23 September 2012 - 13:27

    Avstaveren:

    Hello Micha,
    Glad to hear everything goes fine there overseas,
    Hope you take care about those big pints in the pubs.
    Grandpa

  • 23 September 2012 - 13:27

    Avstaveren:

    Hello Micha,
    Glad to hear everything goes fine there overseas,
    Hope you take care about those big pints in the pubs.
    Grandpa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Minor Early English @ Nottingham

3 maanden naar Engeland --> Nottingham!

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Less than 2 weeks..

13 November 2012

Familie weekend

02 November 2012

Happy halloween!

20 Oktober 2012

HALF TERM !

01 Oktober 2012

Monday, a new week
Michelle

Hi people! Ik studeer aan de PABO te Dordrecht. Voor mijn studie reis ik naar Engeland (Nottingham) om hier te werken aan de minor Early English. Ik verblijf hier 3 maanden! Op deze site laat ik weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal in Nottingham beleef. Lots of love, ♥ Michelle.

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 6264

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 09 December 2012

Minor Early English @ Nottingham

Landen bezocht: