Monday, a new week - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Michelle Souljé - WaarBenJij.nu Monday, a new week - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Michelle Souljé - WaarBenJij.nu

Monday, a new week

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Michelle

01 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Hi there!

Dit weekend heb ik veel leuke dingen gedaan!
Ik had deze week (eindelijk) de vrijdag vrij en dus maar 4 dagen stage! Echt ideaal, want ik vind het slopend zo'n hele week. Eer dat ik de was heb gedaan en boodschappen is mn weekend om!

Donderdagavond hebben we een soort meet 'nd greet gehad in Cleaveshall waar ik zit. Iedereen is zo goed als aangekomen en we kregen een soort uitleg van de regels (net of we dat al niet 100x gehoord hebben) en een soort circus attractie hahah! Ja, er was een man die van allerlei dingen had meegenomen (van 1wielers tot jongleerballen) en we mochten alles uitproberen. Was wel lachen! Daarna zijn we nog met zn allen wezen stappen, dat was ook gezellig! We hebben hier nu Nederlanders, een Spanjaard, een Australische, Engelsen, Duitsers, Koreanen en Chinezen zitten. Leuke mensen, maar soms ergeren we ons wel aan vieze borden op het aanrecht!!!! bahbah

Zaterdag zijn we naar het BEROEMDE bos geweest namelijk : Sherwood Forest! Hét bos van Robin Hood! We wilden de famous Major Oak of Sherwood Forest zien.. (http://www.eyemead.com/majoroak.htm)
Maar dat was nog niet alles, want er was een soort fair aan de gang! Overal in het bos stonden opgezette tenten met ridders en dorpelingen die aan het barbecueën waren en alsof dat nog niet genoeg was, waren er ook allerlei verkleedde mensen uit andere tijdperken zoals soldaten!
Dus dat was wel even heel erg leuk, we hebben ervan genoten zoals je op de foto's kunt zien haha!

Zondag ochtend ben ik om 07:30 opgestaan samen met Kristel en 3 trouwe supporters om de Robin Hood marathon te lopen.. Dit is 1 van de grootste marathons in Engeland. Mijn stageschool deed eraan mee en Kristel en ik hadden er speciaal een Robin Hood pakje voor aangeschaft! Het was erg leuk, er was heel veel bekijks! Na afloop kregen we een zak vol chips, chocolade en koekjes (gezonde snack maar weer :P, Engeland he)

Vandaag ben ik met mijn stageschool naar Wollaton park/hall geweest. De HELE dag. Gelukkig viel het weer mee en was het daar echt heel mooi, maar ik ben versleten!! Wat wel vet is, is dat in Wollaton hall de nieuwe Batman film is opgenomen.. Het is ook echt een prachtig gezicht zo dat grote gebouw in het midden van heuvels met weidse grasvelden, een meer en herten! Het schijnt er in de zomer leuk te zijn, dan zijn er concerten enzo.. Toch maar een keertje terug? ;P

Deze week begint trouwens de Goosefair, dat is de grootste kermis van heel Engeland!! Alle kermisattracties komen bijeen en vormen hier een mega, huge, massive kermis!! Dat is echt heel leuk, het is van woensdag tot zondag! En ze verkopen daar een soort specialiteit : mushy peas met mint sauce (gestampte erwten met mintsaus), schijnt heel lekker te zijn... we gaan het zien!

Ik begin het echt steeds leuker te vinden hier..

Het enige nadeel is dat ik me poorly voel.. ben dit weekend een soort van verkouden geworden en vandaag voelde ik me echt niet fit met keelpijn, doofheid, hoofdpijn en verkoudheid.. Ik heb wat extra vitamine gekocht en veel fruit, dus ik hoop dat ik er snel overheen ben! Nou moet ik zeggen dat het wel heerst hoor, op stage al helemaal met al die kinderen en hier in Cleaveshall is het ook geen pretje met hoestende mensen!

Maar ik sluit af met leuk nieuws; mijn familie komt hierheen! Ik heb nog geen idee wanneer, maar ze komen langs! Dan kan ik ze alle leuke dingen hier laten zien!

Nou tot snel allemaal,

Dikke kus x

  • 03 Oktober 2012 - 10:44

    Marleen Van Staveren:

    Zo, eindelijk eens even de tijd om te reageren. Ik geniet van je foto's en verslagen Sjellie.
    Ook deze is weer erg leuk. Vooral het begin: haha, welkom in de wereld van de werkende vrouw dacht ik meteen. Engeland (sorry, Great Brittain) is geweldig. Dat vinden wij ook al jaren (en je vader en moeder ook volgens mij). Leuk hè dat ze komen. Ben je al in de antiekwinkeltjes geweest. Daar kun je echt leuke spullen vinden. En een high tea of morning coffee is ook niet te versmaden. Over de tuinen maar niet te spreken. Ik denk dat ik ook maar eens overkom, haha.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Van harte beterschap.
    xxx
    Marleen

  • 06 Oktober 2012 - 17:42

    Michelle Souljé:

    Haii Marleen!

    Wat leuk je berichtje :)
    Ik ben nog niet in antiekwinkeltjes geweest.. maar de koffie is hier inderdaad wel lekker ja! Ze hebben hier ook sunday dinner, een soort zondag's diner met vlees en heel veel soorten groenten, ik had er nog nooit van gehoord maar dat schijnt ook typisch Engels te zijn!

    Maar ja, Engeland is inderdaad heel leuk en je bent altijd welkom hoor haha!

    xxx

  • 06 Oktober 2012 - 17:42

    Michelle Souljé:

    Haii Marleen!

    Wat leuk je berichtje :)
    Ik ben nog niet in antiekwinkeltjes geweest.. maar de koffie is hier inderdaad wel lekker ja! Ze hebben hier ook sunday dinner, een soort zondag's diner met vlees en heel veel soorten groenten, ik had er nog nooit van gehoord maar dat schijnt ook typisch Engels te zijn!

    Maar ja, Engeland is inderdaad heel leuk en je bent altijd welkom hoor haha!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Minor Early English @ Nottingham

3 maanden naar Engeland --> Nottingham!

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Less than 2 weeks..

13 November 2012

Familie weekend

02 November 2012

Happy halloween!

20 Oktober 2012

HALF TERM !

01 Oktober 2012

Monday, a new week
Michelle

Hi people! Ik studeer aan de PABO te Dordrecht. Voor mijn studie reis ik naar Engeland (Nottingham) om hier te werken aan de minor Early English. Ik verblijf hier 3 maanden! Op deze site laat ik weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal in Nottingham beleef. Lots of love, ♥ Michelle.

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 6251

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 09 December 2012

Minor Early English @ Nottingham

Landen bezocht: